tisdag 31 maj 2011

9 - viktiga egenskaper när du väljer hund

Magkänslan går jag efter.. När jag valde F så vet jag inte riktigt med B så ville jag ha en rastypisk hund med lite fart i som kanske kunde få F att bli lite mindre känslig
Slutade med att B antagligen har en bokstavskombination och F har lärt han att man skäller åt alla hundar som man ser :/ men vi arbetar med det. För B har verkligen en motor för att jobb och det älskar jag :)
Klart man väljer efter färg/utseende oxå, nästa hund kommer jag oxå gå efter magkänslan men jag hoppas det blir en lite lugnare hund :)
Jag tycker det är svårt att välja hund efter personlighet eftersom när de är 4-8 veckor så är de flesta valpars motto "fullt ös medvetslös" och hunden ändrar sitt sätt mycke efter hur ägare/ägarna är.

//Matten

1 kommentar:

  1. Ja det är ju svårt att man väljer när de är så små. Hur ska man kunna veta hur de blir som vuxna då! :D Men det är spännande att se vad det bli av lilla valpen när den blir stor! :D

    SvaraRadera