lördag 25 februari 2012

Inoffare Boden 25/2-12

GIMLI
7 månader hane. Vackert huvud & uttryck. Mörka fina ögon. Välansatta öron. Bra hals och överlinje.
Normala vinklar fram & bak. Rör sig med drive i steget. Bär sin svans med stolthet.
Lovande valp för framtiden. Välvisad. Bir + Hp

Domaren sa till mig att hon tyckte han rörde sig jätte jätte bra och med tanke på underlaget så enormt bra för sin ålder. Sen sa hon även att "han är så söt, vilket fint huvud och uttryck". 
Hon såg det jag ser varje dag i min hund, han är en liten stjärna och det är så roligt när någon annan ser det, han är ju min lilla prins. 
I Bis finalen så blev vi oplacerade men det är bra träning och han bryr sig inte om att ha hundar framför eller bakom han slutade knappt fokusera på mig när en hund tryckte in sin nos "i" rumpan på han.

DANTE
3 årig maskulin hane. Bra huvud & uttryck. Bra ansatta öron. Bra hals och överlinje, Normala vinklar fram och bak. Rör sig med lätta steg. Bra päls kvalité. Väl visad. Bir + HP

Dante verkligen älskar att visa upp sig och han tycker det är jätte roligt, det ska bli kul att få prova ställa han på bättre underlag för han har svårt för halkigt underlag(tassarna glider fast han försöker bara stå still) De hade inget bord i våran ring idag men då fick han prova att bli klämd på på golvet där det kan vara lite obehagligare som liten hund, men vi provställde på ett bord och det gick jätte bra, problemet förra gången var höjden på bordet som var jätte högt och blev obekvämt för mig.
Jag är jätte jätte nöjd med hans utveckling både i och utanför ringen!! :) 
Jag & Dante i bis finalen
 

4 kommentarer: