lördag 28 juli 2012

Bilbo fågel jägare/mördare

Bilbo har alltid varit intresserad av fåglar, de ska helst jagas. Igår satt jag på altan när en gråsparv trycker sig in via taket, jag skyndar mig att öppna alla dörrar och fönster för att den ska kunna hitta ut fort igen(det är inte första gången de gör inbrott där..)
Det som var annorlunda idag var att med två hundar och en snart 2 åring ute på gården som så klart blir nyfikna på av jag gör så jag hinner inte få in de i huset innan Bilbo kommer rusande hoppar från möbel till möbel graciös som en antilop, hoppar högt som bara den och plockar den flygande lilla stackaren.

Han som alltid släpper allting på "spot-ut", lyssnar så klart men problemet va att fågeln hade han redan svalt, halvlevande och i ett stycke. Vad hände sen? Kom den upp igen frågar ni er nu säkert.... 
Jag var orolig för det... för som i tecknade filmer så spottas dom upp är slemmiga men levande... den här stannade i magen och har fortfarande inte kommit ut vad jag har sett. Bilbo blev attans törstig efteråt men han såg ut som en katt som plockat en fågel(jag syftar på de tecknade katterna)
Mindre nöjd kände jag mig, vill inte ha en fågelmördare i familjen!!

//Matten

1 kommentar:

  1. Aj, då! Den jaktinstinkten, den jaktinstinkten... Förstår att det kändes jobbigt. Man vill ju gärna ha både fåglar och hundar i sin trädgård.

    Jag undrar just om Leia ligger bakom fågeldöden (2 st9 i vår trädgård i sommar..? Vill inte tro det, men hon är ju också som besatt av just fåglar.

    SvaraRadera