måndag 31 mars 2014

Gimli tävlingsträning agility & hopp 31/3-2014


Agility klass, vi värmde upp med lite gos och ost. Och det gick riktigt bra faktiskt men Gimli ramlade ner från bommen och drog då på sig 5 fel han verkade inte påverkad så vi körde på och det gick riktigt bra han var lite för intresserad av publiken vi tunneln som stod nära där de satt men jag han iaf bromsa han så han inte var utanför "planen" vilket kan vara bra att veta för framtiden.
Så vi blev 2a med 10 fel och bäst tid.

Hoppklassen så blev vi diskade, vi värmde upp med att leka och han var helt sjukt övertaggad så han tjuvstartade liiite så var bara att köra och jag hann inte ikapp han utan vi blev diskade för att han tog fel hinder... så fick lugna han köra några hinder och där jag trodde vi skulle ha lite problem gick det super bra, men i slalomet kom han in från fel håll av någon anledning men stod 4 pinnar slalom vid väggen(och vi hade 8 på banan) så kan ha förvirrat han om han såg alla pinnar men jag vet inte så vi tog om det och körde sen på med massa fart in i mål.

Jag kan faktiskt ta en disk för att min hund är för snabb när lapphundar inte är omtalad för att rusa som idioter utan mer lufsa agility. 



- Matte ska träna kondition
- Matte & Gimli ska träna handling
- Gimli ska träna på att vänta i starten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar