lördag 7 maj 2016

lördags nöje

Det bästa jag kunde hitta på att göra en solig kväll som denna var att åka och träna Agility, snälla Hanna följde och hon hjälpa mig att bygga träningskombinationer sen sa hon åt mig gör si gör så och nu fokuserar och springer DU! Japp hon drillade mig ordentligt och snacka om att vi alla hade roligt och att det gick så bra.

Vi körde framförbyten och fick till riktigt tighta svängar så att Batman inte svävade ut så mycket och jag slapp skrika, så nu måste jag bara få in det i mitt huvud så jag kommer banvandra rätt och få till det här på tävlingar i framtiden. Vi tränade slalom på förra träningen och vi har tränat på det här med att få till svårare ingångar och det har verkligen börjat fungera riktigt bra så nu har farten börjat komma tillbaka oxå och idag i längre kombinationer med bra fart så satt det hur bra som helst.
Bakombyten, nej jag har aldrig tränat det och vet inte hur man gör och har aldrig ens i panik gjort det på tävling så nu ska jag och pojkarna lära oss att göra bakombyten och idag började det för mig och Batman, och japp vi kommer nog fixa det här så småningom.

Zeke och Teddy fick träna lite agility hemma på gården och ingen av dem sprang iväg vilket är ett stort framsteg och vi hade jätte roligt, så jag tror helt klart att med en hel del träning för både julia och Zeke så kanske de kommer starta och provtävla om 1,5 år.  Teddy fixade 4 pinnars slalom dock råkade jag ha lite hög höjd, jag är så ovan vad small/medium hundar ska hoppa på för höjd men det fixar vi nästa gång.
Gimli har fått träna rally för fre-lör ska han göra 3 starter i avanceradklass så då hoppas jag på 1-2 gärna 3 godkända resultat.


1 kommentar:

  1. Fullt upp med träningar å tävlingar =)
    Lycka till!

    SvaraRadera