onsdag 21 december 2011

Bilbo - drar till återvinningen

Ja idag har jag varit attans hjälpsam. Jag sa till matten att eftersom hussen aldrig kommer ihåg att lämna tillbaka allt papper som vi får i den röda plåtburken(postlådan) så kan väll vi göra det.
Vi hade tänkt hinna ut innan det blev mörkt den blev mörkt så attans fort så vi trotsade det läskiga mörkret och gick ändå. Jag fick på mig min nya sele och pulkan bakom, först var det lite läskigt men då påminde matten mig om att jag faktiskt gjort sånt här förr så då var det sen inga problem.
Men oj vad folk det var på den där återvinningen, jag satt och vaktade pulkan och tittade så ingen råkade lämna in matten i återvinningen, sen ska ni veta att min pulka blev jätte lätt så då sprang vi hem och som att det var roligt. Så nu hoppas jag att jag får jobbet av matte att få vara familjens papper återlämnare.
Har ni något vinter jobb?
Matten ska tydligen skaffa sig skidor så ska jag och hon börja åka i skogen och isen, det kommer bli kul!! Hon mumlar bara någonting om att jag måste lära mig ett stopp kommando först, helt onödigt tycker jag för har man chansen ska man springa så fort och lång som man hinner.

Nospussar
//Bilbo bus

1 kommentar:

  1. Kikar in och önskar dig och de dina en riktigt God Jul och Gott Nytt år. /
    Veronica , Liva och lappsuddarna.

    SvaraRadera