tisdag 21 maj 2013

Zekes vår/valpfällning


Jag skulle borsta Bilbo & Gimli som jag vet är halv urborstade redan, Zeke blir 1 år om en månad och oftast brukar de inte börja valp fälla förens efter det men han kastade tydligen sitt underställ redan nu.
Det syns faktiskt inte överdrivet mycket på han trotts den där högen som ligger brevid han, jag hade ju i och för sig inte ens märkt att han börjat fälla förens jag började borsta han.

Han ser väldigt konstig ut på bilden han var SÅ missnöjd och sen så har han INTE en svart tass utan jag har fått lägga mitt första tassbandage idag efter en olycka med en av de andra hundarna och Zeke sen började blöda men han är helt obrydd om bandaget och jag satt mest dit det för att han inte ska få jord i såret när han brukar gräva ute. Ska öppna upp det och se hur det ser ut ikväll och ser det bra ut får han lufta såret i alla fall i natt så får man ta ett nytt beslut i morgon .

3 kommentarer:

  1. Oj vilken pälshög! nästan en till Zeke bredvid honom :))

    Sv: Det gick rätt bra ändå, Killian tappade lite crest och Hilda fick ett blåmärke där en av hundarna nafsade henne. Det var en schäfer och nån blandras, såg ut som en rottis fast den hade vit teckning.

    SvaraRadera
  2. Men attans så mycket päls! Räcker ju till en hund till ju! Jag fäller aldrig...ja, nåt hårstå nån gång då och då släpper jag , men väldigt sällan. Men matten hade en collie en gång, och han kunde lämna såna där högar efter en urborstning också!

    SvaraRadera
  3. ja de är verkligen lika Toffie och Zeke :)

    SvaraRadera