måndag 15 juli 2013

Gimlis återbesök

Gimli har haft återbesök hos veterinären idag, jag var inte alls orolig eftersom det tog tv dagar efter spolningen hos veterinären så hade svullnaden gått ner, två dagar efter det tvättade jag såret och skorpan for och efter det har inte Gimli haft tratt.
Han har ätit medicinen efter veterinärens order så han inte skulle behöva ha ont eller få en infektion.

Veterinären idag började med att be om ursäkt för väntetiden, sen sa hon att det såg super bra ut(Gimli kunde inte ha skött sig bättre), hon tömde analsäckarna för att se hur det verkade och han hade bara jätte lite i den ena den andra var tom så en verkar han då kunna tömma själv den andra får jag avvakta och se om jag måste lära mig att tömma eller om det kommer bli bra.

Eftersom det gick så fort och smidigt och jag tror hon gillade Gimli så slapp vi betala för återbesöket vilket jag verkligen tackade för. Men det känns bra att jag har nära till en veterinärklinik som verkligen inte vill att man ska komma i onödan men lyssnar på en och litar på vad man säger och sen är super trevliga.


4 kommentarer:

  1. Så skönt att det har läkt fint. Och fyran är alldeles underbar!

    SvaraRadera
  2. Duktiga Gimli! Skönt att det har läkt fint och att han mår bra! :)

    SvaraRadera
  3. Klart att veterinären gillade Gimli.
    Jag har tittat runt nu, och oh, så vackra hundar du har! Och den där lilla fyran... ;)

    Berit Elisabet, Kaspers matte

    SvaraRadera
  4. Sv: Han äter färskfoder, men tack ändå för tipset! Hoppas din vovve slipper fler veterinärbesök. Det är verkligen inte roligt. Och vilken söt valpis!

    SvaraRadera