lördag 24 augusti 2013

Gimli gör agility framsteg

Wow vad jag är SÄMST på att uppdatera bloggen!
Igår var jag iväg med Gimli & Batman och vi fick sällskap av Josefin + Aiko samt Emma + Duffy & Diesel, så tre lapphundar och en gammal sheltie. 

Sist vi var iväg jag och Gimli(För en vecka sen) så insåg jag att vi inte har tränat in platten(tunneln med ett platt tungt släp) och balanshindrena är på paus just nu satsar vi på att klara HOPP banor.
Så igår körde vi lite repetitioner med att jag hjälpte han och sen swish så for han igenom själv.
Och vi körde en svårare hoppbana och tränade massa handling och sen kom helt plötsligt ett nytt problem, att han när han har mycket fart kan gena på däcket så nu får vi nöta däcket istället ;) 
men vad gör det när han har fått enorm fart så jag får springa utav bara den för att hinna med.
Så nu är vi taggade och även om det nästan är ett år kvar så satsar vi på att komma ut på tävlings banan under 2014, kanske redan i vinter om vi känner oss redo för det. 

Vad gör Batman på en agility plan då? Jo han har fått springa i tunnlar vilket han gör utan att man hinner säga det, han tycker de är jätte roliga! Han har även fått springa mellan hinderstöden och skutta över bommen på marken sen det viktigaste av allt, vi har lekt lekt lekt och han har fått leka med mina kompisar, det är ju rätt praktiskt att ha en hund som älskar att leka/kampa och att han då får träna på att göra det med nya personer. 

Jag är så sjukt nöjd och super taggad för att träna mer, så i helgen blir det förhoppningsvis mer agility träning och jag måste säga att Josefin och Emma och deras hundar är oxå jätte duktiga så nu hoppas jag att vi alla 3 är tävlings färdiga nästa år och vi pratade lite smått om LapphundsSM.

LapphundsSM är i Mora 2014, och då får jag en chans att träffa massor med kompisar som bor i södra sverige sen att det är både tävlingar i Lydnad, agility och rallylydnad och inte att glömma utställning är ju super roligt :)
Är ju roligt att tävla mot hundar med samma förutsättningar, tävla i Large med en liten Large hund mot en massa BC är inte alltid så lätt :P 


//Matten

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni är taggade att komma ut på tävlingsplan! Det verkar ju gå kanon, saker att jobba på kommer man alltid ha men så länge hundarna tycker det är kul så har man ju redan vunnit på ett sätt! :)

    Ser fram emot att läsa om hur det går för er!

    SvaraRadera