torsdag 19 september 2013

Batman 4 månader & 3 dagar

Åkte på brukshundklubben och tränade med Batman, även Emma kom dit med Duffy och Harley(oxå lapphundar) Batman fick träna en hel del så nu har han slocknat och lär inte vakna förens imorgon bitti, förutom för kvällsmat och kvällsrastningen. 

Fokusering
Han fick sitta fot och gå fot och skulle titta på mig inte på hundarna som gick runt oss eller på hundarna som vi gick förbi och det gick SUPER bra, han provade aldrig ens.
Det svåraste var när Emma & Duffy tränade och pep med en leksak då frös han och sen fortsatte han att kampa med mig. För vi har även lekt massor med störning. 

Inkallning
Varenda gång jag har ropat har han kommit, och har inte brytt sig så mycket om varken Emma eller de andra hundarna, vi gjorde det inte så svårt men svårare än tidigare. 
Men jag insåg idag att vid inkallning vill han ha godis som belöning och inte leksak.

Passivitet
Det blev ingen passivitet för han utan mig eftersom jag bara hade han med mig utan han fick köra passivitet med mig och det gick riktigt bra han la sig och sov. 


Jag blir väldigt imponerad när han vid 4 månader lyssnar så bra, han älskar att leka, hans fokus är på mig och han är inte så brydd om andra hundar. Fast jag ger han tillåtelse att gå fram och hälsa så går han fram sen kommer han tillbaka direkt och vill hellre att jag och han ska hitta på något roligt.

Men då har han 3 bröder hemma som han får leka med ute på gården, vi leker inte där vi tränar. 
Nu behöver vi försvåra lite mer...ni får gärna komma med tips om ni vill. Älskade lillkillen är även rumsren nu vilket är väldigt skönt!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att träningen av den lille går framåt med stora steg! Och så skönt att han är helt rumsren. Arlo kan få till någon olycka på tidningarna ibland när han lekt häftigt och vi inte hinner med att öppna dörren :-)

    SvaraRadera
  2. Det hade varit jättekul om du skulle vilja delta i våran tricktävling på våran blogg :) Man kan även vinna ett pris.

    http://teamcrazypaws.blogg.se/2013/september/tricktavling-2.html

    SvaraRadera