tisdag 19 augusti 2014

Agility 16-17 augusti Luleå

Lördag 16 augusti
agilityklass1
Av någon anledning var jag toknervös och snubblade till när jag gav Gimli startsignalen så han rev första hindret och sen på banan så när han hoppade ett hinder och hade nosen mot publiken så gjorde en hund utfall å tokskällde åt han där brevid så Gimli tvärstannade och tittade och till och med räckte ut tungan åt hunden. I övrigt ett riktigt bra lopp :)

hoppklass1
Oj jag minns inte riktigt, vi gjorde ett super lopp, och vilken känsla det var! Vi gick upp i ledningen men direkt efter oss var det en super duktig bc som gick upp i ledningen men vi slutade som tvåa med Pinne :)  Var tvungen att ta beslutet direkt om vi skulle gå upp eller inte och jag bestämde mig för att köra på!

Söndag 17 augusti
hoppklass2
Jag kanske inte riktigt var redo mentalt för det här för shit vad hindrena såg höga ut och helt plöstligt så var jag nervös men såg film från loppet och de första 8 hindrena såg jätte bra ut sen diskade vi oss när det blev fel tunnel ingång och sen fick jag en blackout så vi lekte hela vägen ut.

agilityklass 1
När jag banvandrade kändes banan så lätt, funderade lite hur jag skulle göra vid ett byte och se till att inte ta fel väg där man skulle springa två gånger...
Men det gick vägen och vi säkrade kontaktfälten och gick felfria i mål.
Jossan och Aiko hade gjort ett super lopp några nr före oss och var felfria på en super bra tid så när vi gick i mål visste jag att vi antagligen låg tvåa när så många fått fem fel på vippbrädan eftersom många flög av den för den var lite konstig. Så tvåa med Pinne även idag men det var äntligen en pinne i agility klass :)

1 kommentar: