söndag 18 september 2011

Bland det värsta som kan hända din bästa vänn

Igår fick min bästa kompis åka in akut med sin Schäfer, han hade ingen balans, kissade ner sig där han låg och var allmänt inte pigg. Väl hos veterinären så konstaterade dom att han hade blivit förgiftad.
Älskade ÖB orkade inte kämpa och dog senare under kvällen.
Polisen blev insatt när man insåg att han inte blivit förgiftad av någonting "naturligt" utan de hade fått in ett flertal till anmälningar om liknande händelser senaste tiden så uppenbarligen är det någon som springer runt och förgiftar hundar. Även om man skulle HATA hundar så kan man ju inte vara så elak att man mördar dom hur som helst bara för att man känner för det, så det måste vara en riktigt sjuk person för vem skulle annars plåga djur på detta sätt? 
Jag har svårt att komma på något värre sätt detta när ens livskamrat ska lämna en.
Så det är med sorg i hjärtat jag försöker finnas där min bästa vän i denna svåra sorg.
//Matten

5 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt! Jag lider verkligen med er. Hoppas att polisen får tag i den som gör sånt här.

    SvaraRadera
  2. Nej, så hemskt!! Hoppas verkligen att Polisen gör ett bra jobb med att låsa in den j*vlen som förgiftade honom!

    SvaraRadera
  3. Så hemskt! Var bor ni? Lägger någon ut förgiftad mat runtomkring, eller hur får hundarna i sig giftet? Vet man vad det är för gift? Har ni talat med lokaltidningen så att andra kan vara på sin vakt?

    SvaraRadera
  4. Men så fruktansvärt!Hur ska man någonsin kunna ha en avslppnad promenad med sin vän om gift finns utlagt i närheten? Hoppas verkligen att man snart får tag på den sjuke person som sysslar med detta!

    SvaraRadera
  5. Gud så hemskt jag lider verkligen med din kompis. Ingen människa ska få råka ut för det hon har råket ut för. Jag hoppas att de hittar den skyldige

    SvaraRadera