lördag 3 september 2011

Dantes utställnings debut

Idag hämtade jag upp mamma & Dante för att åka till Lule för en inoff utställning, man måste ju träna för att till sommaren sats på seriösa utställningar. Jag tycker att Dante är jätte fin och förtjänar att få minst en officiell bedömning :) Sen vill både jag, min mamma och Dantes uppfödare få läsa vad han får för kritik.
Han är ju en rätt maskulin hane av den större modellen och då faller man inte alla domare i smaken.
Men vad gör det för vi hade jätte kul idag, jag har aldrig ställt någon annan hund är Bilbo tidigare och är rätt nervös i sånna här sammanhang. Men idag var jag inte alls nervös utan vi for dit för att få se vad vi behöver träna mer på, är ju lätt att nöta på det man redan kan och man vet aldrig hur en hund reagerar i utställningssammanhang.
Dante tyckte att det var lite läskigt att stå på bordet, men han rörde sig fint och ställde upp sig riktigt fint periodvis. Han var ensam i rasen men det är ändå inte dåligt med ett Bir + Hp, man kan ju få lämna ringen utan någonting alls. Sen i finalen så såg vi våran chans att få träna på att springa och stå med hundar lite överallt och det gick kanon bra :) Han rörde sig och stod jätte fint så vi var så nöjda även om vi inte gick vidare.

Vi gick hem och kände oss som vinnare, med mer erfarenheter i bagaget :)
//Matten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar