söndag 16 oktober 2011

Bilbos träning

Vi har fått hjälp av Gimlis uppfödare, hon är en underbar uppfödare som verkligen älskar att jobba med sina hundar, så hon hjälper mig.
Och idag hade vi ett genombrott, vi(jag och Bilbo) gick förbi en gård med lapphundar, varav den ena gick mot oss och morrade.
Nu är det kört var min försa tanke och i samma veva gav Bilbo ifrån sig ett skall och jag hade följt tränings planen(om vi bortser från mina tankar) men snacka om att jag blev förvånad när han istället ville gå framåt(utan att ens försöka dra i kopplet) och bort från hundarna.
Snacka om nöjd jag blev så jag gick runt och gick bakom huset(vägar på båda sidorna) och vi tränade där genom att gå förbi två gånger utan att han var brydd. Så jag kom hem stolt som en tupp och vårat monster är extra dyr idag ;)
Äntligen ett genombrott, som vi väntat på detta så nu blir det mer träning men får försöka bromsa mig själv så jag nu inte utmanar bilbo för svårt och fort.
Han har dock mer problem med hundar i koppel, tror det är kopplet :P För går en person med ett snöre kan han börja skälla :P 
//Matten

1 kommentar:

  1. Roligt att det går framåt! Jag tycker att skvallerträning är väldigt effektivt! Kanske värt att prova? :)

    SvaraRadera