söndag 15 april 2012

Lapphundsutställning SLK/ÖN (15/4-12)

Idag var det dags för lapphunds special i mitt närområde så hade så klart anmält Gimli, hade tänkt att anmäla även Bilbo men han har fällt SÅ mycke så det fick faktiskt vara, bara hans päls kommer tillbaka så ska han få springa några vänstervarv igen :)

Gimli var ensammen i Juniorklassen bland hanar, vilket är lite tråkigt. Vi var i en ouppvärmd lokal med sand på marken så det var massa nytt och alla vet ju hur en junior kan få fnatt för ingenting så jag hade inte högre förväntningar än att vi skulle få träna på det där med vänstervarv + att få ett resultat på svenska och så klart en kritik på svenska.

Domare: Liz-beth Liljeqvist
Kritiken:
Bra propotioner, Maskulin. Behöver tid att utveckla huvudet. Ännu kort underkäke. Starkrygg bra bröstkorg, välburen svans. Tillräcklig benstomme & vinklar. Utmärkt päls, rör sig stabilt.
      = ett Very good

Jag sprudlade av glädje när vi gick ut ur ringen, Gimli kunde inte ha skött sig bättre!! Han sprang och visade sig jätte fint och jag behövde bara existera, sen så stod han hur fint som helst. + att han visar glädje över att springa i ringen även om han tycke bäst om att ligga i buren(han är inte så intresserad av alla hundar och människor)

 

2 kommentarer:

  1. Grattis!
    Tack för din kommentar! Jo, det var en ovanligt liten och lam skenattack för att vara Nanna. Och Felix vände sig bort direkt och gav inte igen. Vi hade kastat lite pinnar innan, men jag tror inte hon vaktade på någon pinne just då. Däremot stod jag på land och Felix stod liksom mellan mig och Nanna - kan vara att hon vaktar på mig..?

    Funderar på om jag ska testa med munkorg nästa gång jag släpper lös henne. Vad tror du? Hon är van vid att munkorgen åker på vid trimning, men jag vet inte..?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kritik och vad roligt att du tycker att det gick bra. Det är ju värt mest tycker jag i det här sammanhanget och att hunden är glad. :)

    SvaraRadera