söndag 4 november 2012

Gimli inoff. utställning 3/11-12

Anledningen till att jag anmälde till en inoffare i Kalix som ligger en bit bort var för att det var en finsk lapphunds domare som dömt en hel del i år men som mina små pojkar inte är ställd för. Dessutom behöver han lite träning inför Stockholms utställningen.

Domare: Tuula Pratt
Kritik: Behöver tid att utveckla sin maskulinitet. Utmärkta propotioner. Bra hals, önskar kraftigare benstomme. Lagom vinklad. Bra kroppsform, välansatt svans. Rör sig väl från sidan, trång fram och bra. Bra päls.
                       bästa hane(av 2) och sedan blev fick HP  och blev Bim

Min åsikt då? Gimli skötte sig perfekt, han behöver ännu träna på att stå när domaren känner igenom han eftersom han gärna lägger sig på rygg för att få bli kliad. Han rörde sig jätte bra och vi jobbade verkligen bra tillsammans. Jag vet att Gimli behöver tid och tiken var mer färdig(6 månader äldre) så jag känner mig överens med det som stod i kritiklappen och hur det gick så jag är jätte nöjd!! :) 

1 kommentar:

  1. Men det lät ju bra.. Jag är glad att jag inte åkte för Janson skulle definitivt inte stå ordentligt :-) Måste träna massor innan utställning :-)

    SvaraRadera