måndag 13 januari 2014

11/1 Lördag Morgon agility

hopp - sen vänster till tunneln
Tidigt på morgonen samlades vi några stycken för att träna lite agility, vi gjorde en handling-teknik bana med 5 hopp hinder och 2 tunnlar, en rak och en böjd så det blev en del fart lite FB och grymt bra träning för både oss mattor och hundarna och det gick hur bra som helst.
En var tik och hon har just slutat löpa och bor med en tik som höglöper men det var inga problem för det och det är så klockren träning med sådan störning!

hopp
Första varvet gick klockrent och jag tror aldrig att jag har varit så stolt över mig själv och över Gimli men sen små tjorvade vi pga mig, jag har ju inte riktigt fått in bytena men det blir bättre och jag kom ihåg ordningen på alla 10 hindrena :) (jag gruvar mig mest för att inte komma ihåg banan) 

Vi ställe även upp ett 8-slalom och vippen så man kunde träna lite på det oxå vid sidan om medan man väntade och vi hjälptes åt att filma och fota och det kommer bli mer av den varan på framtida träningar. 
Go doftande tik med matte och Gimli total ignorerade dom :)

Jag har anmält mig och Gimli till en inoff rallylydnads tävling den 8 mars - det är så länge tills vi kan tävla på riktigt igen så känns bra att i alla fall få till en inoff tävling. 
Sen den 31 mars är det blåbärs tävlingar i agility och hopp så dit var det självklart att anmäla oxå.
Bäst av allt är nog att mer eller mindre alla från tränings gänget ska på dessa inoff tävlingar så vi kan stötta varandra och glädjas med varandra, fota, filma och kanske blir det lite mindre nerver när vi finns där för varandra! :)


 Nästa gång blir det nog oxå stationer och eventuellt påbörja lite hoppteknik :)

1 kommentar: