torsdag 9 januari 2014

Hundnamn på centrala hundregistret

Zeke fanns med (742 som heter) 
Bilbo (288stycken) 
Gimli (170) 
men Batman fanns inte med vilket innebär att det är max 99 stycken som heter det :)

Det gör inte mig någonting om man har hundar med ovanliga namn, sen är det många små hundar som heter ex Teddy. Och finns många lapphundar som heter Aiko och Acke, finns nog vanliga namn inom olika raser, skulle vara grymt intressant att se den listan.
Eller varför inte listan med de ovanliga namnen(där vill jag kika den dagen jag får fler hundar eller valpar eller så där) :) 


Här kan ni kolla själv om era hundar är med! 
http://www.jordbruksverket.se/download/18.465e4964142dbfe447060c8/1389108228207/De+popul%C3%A4raste+hundnamnen.pdf

7 kommentarer:

  1. Ja det verkar som att Sagan om ringen-namn är vanliga, såg även Aragorn, Arwen och Legolas! Viktigast är ju att man själv trivs med namnet, och hunden också förhoppningsvis ;)

    SvaraRadera
  2. Varken Rudi eller Arlo är vanliga hundnamn, det vet jag. Men hur många hundar som heter så, har jag inte någon susning om. Arlo är nog ganska ensam om sitt namn i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Å vad roligt, tack för tipset! Det finns alltså 230 Tassa - jag trodde det skulle vara ett mycket vanligare namn. Hade aldrig gissat att Sune skulle vara ett så vanligt hundnamn!! :D

    SvaraRadera
  4. lite besviken att xena hade så många anhängare som ca 180.

    SvaraRadera
  5. Kul lista! Mina hundars namn fanns inte med så vitt jag kunde se, tycker det är kul med unika namn :)

    SvaraRadera
  6. Mitt namn finns inte heller med, så då antar jag att det finns max 99 hundar med det namnet också. Wille finns ju med (som min ena "brorsa" heter), men Hector (som min andra "brorsa" heter) fanns inte heller med vad matte kunde se. Skojigt med en lista på namn. Vad skoj att ni tävlar Rally också. Kanske vi ses ngn gång på en tävling, matte far ju omkring lite norr och lite söder när hon tävlar. Ha en bra dag i morgon nu, själv ska jag snart sova i mattes säng.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt! Mina vovvar finns inte heller med! :)

    SvaraRadera