söndag 30 mars 2014

Batmans helg träning

Igår fick Batman följa på hockey och i pausen tränade vi lite fotgående, rally moment och fokusering bland massa okända människor som både försökte få hans uppmärksamhet och käkade godsaker men han var så duktig och fokuserade bara på mig.

Idag har vi kört lite mer och sen även lite agility hinder inlärning och han är snabb på att lära sig och nu är han stor nog att börja få träna mer agility.


Även lite burträning blev det och det måste vi fortsätta jobba på och försvåra.

Nu har vi 5 punkter vi ska fokusera på lite extra i träningen framöver.
- ligg gå runt
- sitt till stå i fot pos
- hand/nos target
- handling
- hinderinlärning


Även Zeke och Bilbo fick köra lite agility, Bilbo gjorde som han gör fjantade och blev sur för att han inte fick godis när han gjorde det han tycker är rätt så nej nu får han fokusera på lydnad och rally.
Zeke däremot han är så atletisk så jag vill verkligen få han att tycka om agility så ska små träna lite och se om jag kan få han att bli mer och mer intresserad, men det får gå i hans takt.
Nu har jag ju Gimli som jag kan köra fullt ös och banor med fast med mycket finslip, Teddy som behöver både handlings träning och fokus på vissa specifika hinder och Batman som verkligen är i grunden. Så Zekes agility träning får bli på hemma plan där man kan göra så korta pass att det inte hinner bli tråkigt och att han får ett sug till att träna mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar