söndag 30 mars 2014

Gimli agility träning 30-03-2014

Idag var jag iväg med ett tränings gäng och körde agility, det var grymt kul och vi tränade i lite mer än 2 timmar och körde då två varv på två olika banor och jag fick verkligen jobba på att komma ihåg banorna, få till bytena och sen har jag fått lite grejer att tänka på för att få saker och ting snabbare så vi inte slösar tid i onödan.

Gimli körde en large bana med hindrena på 55 och han har aldrig kört så höga hinder förr men det gick jätte jätte bra och han var så duktig. Sen när vi körde en klurigare bana blev han nästan lite arg på mig ;) vilket jag gillar!
Starterna var bättre idag än tidigare så lite mer fokus på det oxå måste vi lägga och på handlingen, så Gimli ska träna på att sitta still och inte tjuvstarta och jag på att handla rätt.
Men grymt kul hade vi och nu känner vi oss super taggade för morgon dagens tränings-tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar