lördag 24 maj 2014

Gimli agility premiär

Idag var det premiär för Gimli och det blev en start i hoppklass och en i agilityklass.
Vi var i skellefteå och det var riktigt varmt så Gimli fick jag försöka svalka ner och själv har jag bränt mig men hade med mig solskyddsfaktor så det blev inte så farligt. 

Hoppklass
Vi fick 15 fel, rev två hopphinder och fick ta om på slalomet, vet inte riktigt vad som hände där men något tjorv blev det i starten. Vi fick dock 0,50 tidsfel och så långsamt kändes det inte men efter halvaloppet var jag jätte trött så även jag var värme påverkad, men halva loppet kändes så bra och vi Gimli klarade av bytena jätte bra så jag är så glad och stolt över oss!!


Agilityklass
Vi fick 10 fel, rev hinder 2 och 3 (hopphinder) men sen gick det så sjukt bra och vi fick i mål på tiden 41:75 och referenstiden var 50 sekunder så vi klarade det med marginal.
Wow vilken känsla det var, en raksträcka i slutet och jag kom på där någonstans att jag måste ju kuta på nu men hann även tänka under loppet att shit vad kul det här är och det är den känslan jag är ute efter när vi tävlar.   Det var bara en som var felfri så endast en pinne och vi hamnade på en femteplats och fick en rosett för det vilket verkligen gjorde oss jätte nöjda :)


I morgon är det en ny tävlingsdag vilket kommer bli riktigt roligt och det ska nog vara lite mildare väder så det kommer nog bli en riktigt bra dag :)

1 kommentar:

  1. Gud vad ni är duktiga som tävlar och kommit igång så, så roligt att få följa er!

    SvaraRadera