torsdag 8 maj 2014

träningsvila

Nu har jag legat sjuk och varit helt utan röst sedan jag och Gimli var iväg och rally tävlade,
fortfarande sjukt nöjd med att Gimli har fått en titel (Att äntligen klarade jag av att avsluta någonting som är påbörjat och som ett team har jag och Gimli lyckats prestera någonting)

Men nu när vi har haft ofrivillig vila för det är så himla svårt att träna stadga i moment och stadga med kommandon utan röst...  Så har vi fått en hel del energi och är jätte taggade på träning.
Vi hade tänkt anmäla till rally tävlingar i Boden i början på juni men tänkte bort de tankarna när vi inte kunnat träna men så tog vi ett rallypass och wow vilken attityd och vad kul vi hade det så vi ska ge det en chans dock är det 4 fortsättningstävlingar samma helg så jag vet inte hur många vi ska anmäla oss till.

Vi har även gjort om med våra belönings, vi har gått bakåt i träningen och gjort det roligare med mindre krav för att öka detta senare igen men jag ska bli bättre på att backa bak i träningen så det alltid är super roligt och vi har rätt attityd!

Batman har även fått mer rally träning och den killen har så underbar attityd men han har inte riktigt tid att koncentrera sig utan han kör mycket med egna initiativ men det blir att träna en hel del för vi ska ju starta i Nybörjarklass i sommar :) Det är så skönt att ha flera hundar att träna med och snart tävla med i både rally och agility för tänk nu i sommar om Gimli skulle få F oxå och vi då ska träna för avanceradklass då vet man ju inte när man är klar för det och då kan man tävla med Batman under tiden så slipper han vara på tävlingar hela dagarna med all väntan det innebär att tävla med två i olika klasser.... (och jag får lägga full fokus på hunden som ska introduceras till tävlingsmiljön)

Utställningen jag och Gimli ska på närmar sig med stormsteg och alla den träningen vi tänkt ha har ju så klart uteblivit men vi hoppas få till lite innan den 17e.


1 kommentar:

  1. Var ett tag sedan jag var inne här, gud vad kul med titeln! Duktiga ni, stort Grattis!!

    SvaraRadera