fredag 4 mars 2016

Exit tandfraktur

När jag borstade tänderna på Exit för ca 14 dagar sedan så såg jag att han hade en tandfraktur, vilket är super trist, man kunde se pulpan så då visste jag att det skulle bli ett veterinärbesök för att dra ut den.

I onsdags var det dags att göra det, mamma var snäll och lämnade Exit hos veterinären på morgonen och jag och barnen åkte och hämtade han kring lunch. Han var jätte groggy men operationen hade gått bra, så nu är det smärtstillande i några dagar och ännu värre Exit får inte gnaga eller ha leksaker på 10 dagar,vilket han tycker är jätte jobbigt.

Men nu hoppas jag han kommer hålla sig frisk, och jag tar hellre en tandfraktur än en benfraktur.
Så nu hoppas jag vi bara ska till veterinären för vaccinationer, röntgen och ögonlysning i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar