torsdag 3 mars 2016

Gimli Agilityklass 1 Skellefteå 13/2-16

Oj jag har totalt glömt bort att skriva inläggen om senaste agilitytävlingen,
Gimli tävlade lördag två agilitylopp, Batman fick köra söndag två hopplopp.

Första loppen gjorde vi en klassiker och jag satte Gimli för nära första hindret, kan väll lätt bli så när det är första tävlingen på nästan 1,5 år så han rev första hindret och sen var vi felfria resten. Jag ville tävla för att kolla formen så var jätte glad över att det gick så bra och jag har senaste tiden uppfattat Gimli som seg och inte riktigt med men nu var det fullt ös och vi fick riktigt bra tider.
Han blev 2a med 5 fel, det kändes riktigt bra :) 

Andra loppet så hände det någonting mitt i banan jag fick en blackout så jag visste typ inte var jag var eller vad jag gjorde men tog beslutet att jag springer raka sträckan till mål och låter Gimli jobba på med farten. Han rev två hinder men vi blev inte diskade i alla fall.
Lite irriterad på mig själv för att jag schabblar till det för min underbara hund som typ kan läsa mina tankar men han är så klockren så nu ska vi tävla mycket agilityklass under 2016 så får vi se om de nya reglerna gör att vi kör fullt ös i 2an nästa år, under förutsättningarna att vi tagit sista pinnarna i agilityklassen (men 1-3 pinnar borde vi kunna ta i år...)

Konditionsträning för mig och Gimli, träna banor, svårare svängar och väldigt mycket klurigheter för klass två och tre är tanken för i år och träna mer RC på distans och även slalom på distans.
Det känns även som att det är i slalomet vi kan vinna några sekunder för det går lite långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar