lördag 5 mars 2016

Batman hoppklass 1 Skellefteå 14/2-16

Söndagen var det dags för Batman och hoppklass.

Det var inte så lätta klass 1 banor, i första så hade man väldigt hög fart in i slalomet och Batman fick fokus på en hinderfixare så han var inte alls med och sen stack han på en tunnel när jag hade tänkt han skulle göra om slalomet. Men som tur var så ropade mina vänner att jag skulle köra på (jag stod stilla och var jätte förvånad) Så jag plockade upp han efter tunneln och körde på och resten av banan gick hur bra som helst. Vi gick i mål med en underbar känsla.

Andra loppet så hade jag fått lite hjälp av mina lagkompisar, hur jag borde köra (jag är tvekar när jag ska köra med batman fast jag bara ska gasa, med gimli måste jag vara mer försiktig...tror jag)
Vi körde vi gasade vi fixade de byten vi hade tänkt och allting stämde och vi gick i mål med super känsla och  felfria. Eftersom ingen annan var felfri så var förstaplatsen våran, så för första gången fick jag en 1a rosett, vi fick våran 3e pinne oxå men vi kommer inte gå upp för vi siktar på 5 pinnar och dessutom vill vi ha fått någon pinne i agilityklassen oxå men där har vi inte ens börjat...

Jag ska tävla lag i sommar med Batman, och i vårat lag är även Amanda Magdalena och Eva.
Vi ska bara göra det för att få mer träning och speciellt få träna klass två innan man går upp (se hur man ligger till..) vi har som mål att ha hur roligt som helst och vi har alla klass ett hundar men jag ser oss som ett lag som kommer utvecklas massor i sommar och kommer bli hur kul som helst att tävla med dessa tjejer. För nu på Skellefte tävlingen så hade vi så roligt tillsammans, fnissar, skrattar, dansar och hjälper varandra med kluriga saker på banorna.


Jag träffade domaren som dömde och han berömde mig och Batman och tyckte han verkade lovande och tror det kommer gå bra för oss även i framtiden. Det var riktigt roligt :)
Batmans halvbror som tävlar i tvåan fick domarens pris så han hade nog ett extra gott öga åt fartiga lapphundar, jag hoppas Batman kommer bli lika bra som sin halvbror med mer träning och erfarenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar