lördag 18 juni 2011

Freddie - förevigt älskad och saknad

I dag kring 15 så fick han stilla somna in på det sätt som var bäst för han. Jag saknar han så det känns som om mitt hjärta har gått sönder, min älskade lill vita bomullstuss, min kronprins.
Vem ska du sova under mitt täcke med huvudet på min kudde?
Han lystrade bäst om man ropade Korv, han har alltid skuttat på bakbenen och kan på detta sätt ta sig fram jätte långt och även över trösklar. Han har snuttat på mina örongott förut när jag lämnade han ensammen hemma.
Hans älsklings leksaker var Purjo och Dockan.
Han visade alltid tänderna innan han pussade en som en tok.
Ville bli jagad när han busade med andra hundar, annars så tyckte han om att gömma andra hundars leksaker under möbler så ingen hittade dom. Lek med Bilbo var på eget initiativ annars ville han inte vara med.
Han avgudade Robin. De personer som han kände förtroende för ÄLSKADE han resten var han mindre brydd om.

Jag kan skriva så enormt mycke om han, min älskade bästa vän. Jag önskar att han kunde ha fått leva för evig.

//Matten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar