lördag 31 mars 2012

i morgon Finland

Gimli myser i snön så här på senvintern/våren

Rabiesvaccinerad, fixat Pass, avmaskad hos veterinären, utställningstränad. Japp nu är jag klar för att åkta till Pello-Finland, vi åker i natt klockan 3 så matten säger att jag måste försöka vila nu.

Jag ställs i valpklass 2 eftersom jag är 8,5 månad och där är det 3 tikar och 4 hanar så vi ska se hur det komme gå för lilla mig, matten älskar mig i alla fall!!
(Hon fick höra igår att en trodde jag var 3-4 ÅR, för jag är så lugn och skötsam och inte valpig alls)  Matten blev så stolt att om hon nästan ramlade av stolen, hon säger att jag fortsätter att utvecklas som den lilla stjärna jag är och hon tycker att jag är så nära perfekt för henne som man kan vara, olika hundpersoner har olika krav på sina hundar så någon annan skulle säkert tycka jag är jätte tråkig men det struntar jag i för Matten är den bästa jag vet och vi är ett TEAM.
Så imorgon ska vi jobba tillsammans i ringen och hoppas att domaren oxå faller för mig ;)
Nospussar
//Gimli (Ps: Matten tycker jag har det enkelt som ska visa mig i päls hon vet inte vad hon ska ta på sig)

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Vi ser fram emot att höra om resultatet!

    SvaraRadera
  2. Lycka till, snygging!
    /Nanna och Leia

    SvaraRadera
  3. Gillar er inställning. Stort lycka till! Det är fördelen med päls, den ser alltid bra ut och passar alla tillfällen. ;)

    SvaraRadera