tisdag 9 oktober 2012

Låg uppdatering pga hundkiss

I fredags upptäckte jag att mina böcker har börjat bli vågiga och direkt förstod jag att det berodde på den råa fuktiga luften i vårat sovrum och eftersom det har regnat kopiösa mängder senaste 3 veckorna här så blev vi oroliga för vatten skada och så klart kollade vi och det visade sig vara en fukt/vattenskada på golvet väldigt centrerat i ett knuthörn men i alla fall.
Idag tog vi bort alla möbler, bort med golvlister, bort med första korkmattan... masoniten som låg där under var torr överallt, men bort med den och under hittade vi en till korkmatta som visade på fukt i ett helt annat hörn som är mitt i huset och det var ännu mer centrerat så det var tyvärr som jag sa vid något tillfälle när jag var mindre smart och blev idiotförklarad, "Kan det inte vara så att våran korkmatta som är gammal(20år minst) kan dra åt sig Zekes urin för jag har torkat flertalet kisspölar där fuktskadan är!?!" 

Och det är tyvärr så att där den andra lilla fukt fläcken är som visade sig ligga flera lager under är hans ena kisställe sen kan vi ju inte veta säkert om det är hans fel men han är den enda hunden senaste åren som kissat   på golvet i sovrummet så helt plötsligt blev en dyrrenovering billigare och mindre farlig men kisshunden blev nog väldigt billig istället, men det ska vi inte tala så högt om eftersom han är väldigt eftertraktad ;) 

//Matten

1 kommentar:

  1. Nämen så det kan gå! ;)

    Idag kör tricks träning 2 igång, skoj!

    SvaraRadera