onsdag 10 oktober 2012

[TrickTräning] #2 del 1

Idag drar jag och Hella igång trick #2.
Den här gången valde vi något praktisk och vem tackar nej till kökshjälp så det blir att lära någon i respektive flock att öppna en köksskåp/låda/kylskåp eller något liknande.
Även denna gång blir det Gimli som jag kommer köra med, eftersom Bilbo är rätt tjuvaktig av sig så är det dumt om han lär sig öppna där det finns ätbara saker och Zeke behöver träna med på grundsaker innan vi gå in på trick.

Jag har aldrig lärt in något liknande tidigare så det här blir riktigt spännande, vi har väldigt många barnsäkra skåp hemma och jag har lite beslutsångest vad jag ska göra, men jag tror jag lär Gimli att dra i en handduk som jag knyter fast i en skåp eller låda MEN jag tror jag lär han ett kommando för att dra i handduken typ DRA istället för ett kommando för att öppna.

Så där nu gäller det att få lite tid med Gimli i köket utan en fröken J eller två andra hundar som ska försöka förstöra/hjälpa till hur man nu vill se det.
Om någon mer vill haka på så säg bara till :)

3 kommentarer:

  1. Hej. Ja,det blir Sundsvall. Jag och min mamma åker ner på fredag. Bor på hotell och mår gott :). Kanaya ställer jag lördag , Liva söndag. Inget bestämt om valpar än. Tvekar om valpar..Kanaya är ju jättefin , men då jag ser Maya (även andra syskon ) så tvekar jag. Det är en mycket frisk kull, och friska linjer så det är inte det. mer utseendemässigt bl.a så är de . Sen så kanske det räcker med tre hundar, iallfall tycker övriga familjen det...Kram till gohundarna dina/ Veronica med flock

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande och höra hur det går för er med detta trick! :)

    Kommer säkert gå kanon, jag misstänker att vi kommer stöta på problem med att stänga eftersom damen min inte gillar att dra i saker men men..

    Hoppas ni har en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  3. Hah...Torsten och Spot har på eget bevåg lärt sig öppna en låda i en garderob. Övriga lådor vi har i huset går så trögt så de får de tack och lov inte upp.

    SvaraRadera