söndag 20 januari 2013

3 timmars inomhus träning med Gimli

Vi hade hyrt en inomhus lokal för att få träna lite agility och rally lydnad. Jag hade lite beslutsångest om hur många hundar jag skulle ta med mig eftersom Gimli inte riktigt har gillat Agility senaste gångerna som vi har varit iväg och tränat. Så en paus sedan i somras, förutom den där träningen i höstas med några hopp och en tunnel och sen rusade han därifrån så har det blivit bättre.

Först fick han sitta och tagga medan vi byggde, sen busade vi mös och tränat lite fot ingångar.
Sen tog vi några hinder och tunnel och vilade :) Redan där kände jag mig mer positiv...provade A hindret och han kom upp en bit innan han gick ner igen, då satt vi oss på A hindret käkade godis och bara satt där.
Sen hjälpe Eva-Liisa mig så gick tog vi bommen... och fort gick det så hade han gått en bit och sen gick det av bara farten så sprang han över både bommen och A-hindret, däremot sparar jag vippen tills han är mer stabil i det han gör nu, vi skyndar långsamt med andra ord.


Slalomet satt idag, som vanligt ;) Han är så klockren på det och det är så roligt att han faktiskt verkligen kan det som många andra har problem med.

Rallylydnaden körde vi bara lite och fick förklarat för oss en hel del skyltar men nu ska JAG träna skyltar och träna in lite nytt med Gimli för i mars ska vi ju ändå på en inoff tävling inte långt i från där vi bor så vi drog en chansning och anmälde oss fast vi egentligen ingenting kan om rally. ;)
Jag tror jag behöver den pushningen för att vi ska vara tävlingsklara till sommaren.

//[Anna]

6 kommentarer:

  1. Vad roligt det ser ut.

    Kul att du vill vara med i min tävling.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna
    Vilken härlig o inspirerande blogg :-)
    Du funderade i min blogg...jag söker fodevärd till en 3 årig tik, även till kommande kullar..
    Vänligen Pia på Bredbäcks kennel
    http://bredbacks.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder, ser ut som ni har kul tillsammans! :)
    Hoppas ni alla mår bra, vi har haft en låång blogg paus men är nu tillbaks.

    SvaraRadera
  4. Sv: Va skönt att höra! Hoppas det fungerar lika bra för oss. =)

    SvaraRadera