lördag 12 januari 2013

Lappisträff Slk ÖN

Zeke, Ymer, Aiko

Zeke
-16, MASSOR med snö och strålande sol så blev vi ca 20 finska lapphundar, tyvärr inga svenska och 2 lapska som grillade och surrade.
Inget tjaffs ens när vi släppte lös mer eller mindre alla, lite nytt folk och en hel del valpar, ni förstår nog att vi hade riktigt roligt :)  Det blev inte så mycket bilder som jag hade önskat eftersom jag frös om fingrar och tår.

Eftersom jag gillar att få lära känna mina hundar utan att de ska vara påverkade av våra andra hundar så fick Zeke följa med själv idag, han skötte sig exemplariskt, han varken skällde eller drog i kopplet eller smet iväg för den delen....

Zeke är väldigt lugn och är inte så brydd om andra hundar, han kan nosa men mer än så är det inte han tycker inte det är så super roligt, så när vi släppte lös hundarna fick jag busa iväg han så sprang han lite med de andra sen kom han och satt sig brevid mig när jag fotade istället, han är ju van att springa lös och springa med våra hundar hemma så vi har nog avdramatiserat att det ska vara super kul som "koppel hundar" oftast gör. Och för mig är det väldigt kul att se att han verkligen är så här nästan jämt, det finns 1 och bara 1 undantag då han inte är lugn som en filbunke(förutom om han springer av sig här hemma..) och det är när vi tränar då är det fullt ös medvetslös och det lyser i ögonen på han.
Han är med andra ord exakt som jag vill ha han, en lugn hund med tränings motor, så det ska bli kul att se vad han kommer tycka när vi börjar träna agility till sommaren :)

Imorgon lydnads kurs med Gimli, återkommer om hur det går för behöver nog lite hjälp, råd och ideér av er läsare :)
//[Anna]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar