fredag 18 januari 2013

en ledig fredag

Jag lämnade två av mina flappar i bilen tillsammans med 2 nygrillade kycklingklubbor (som var i en sådan här påse) och gick in på en annan affär för att handla.... Hur tror ni att det gick? För er som känner mina hundar kan jag berätta att det var Gimli och Zeke som var i bilen ;)
(Det roliga är att ALLA tror att den där kycklingen var slut när jag kom tillbaka, de hade inte ens varit i närheten av den utan den låg helt orörd och är nu i min mage istället) 

Bilbo han har varit ute och dragit pulka en sväng idag, men eftersom han ville nosa på mängder med kissfläckar så fick vi möjlighet att träna en hel del kommandon som Framåt och saaakta +  ptrr :) 
Jag orkade inte ha hög fart nog länge pga hosta och att det var så kallt ute men han verkligen älskar att dra, man kanske borde planera ett fyrspann för nästa vinter MEN då saknas det en hund :P 

Jag har även varit och tränat Teddy idag, det gick riktigt bra och han är SÅ rolig att träna med, försökte få ta med han hem men det fick jag inte :( Tränade även Gimli och Zeke men det blir mer seriös träning av dem ikväll! 

//Matten

2 kommentarer:

  1. De var nog lyckliga över att du serverade dom nåt så gott medan de fick vänta i bilen. Vilken väluppfostrad matte!

    SvaraRadera
  2. Det är tur du har väluppfostrade hundar:-)

    SvaraRadera