lördag 9 november 2013

Gimli har varit på Röntgen

Det var ungefär 3 veckors vänte tid men den väntan var jag inte så nervös, nervositeten kom när jag vaknade och insåg IDAG ska han röntgas.
Gimli har jätte fin HD status bakom och kring sig så jag hoppades ju på det bästa men det kan ju ändå visa sig vara dåliga höfter eller för den delen armbågar.
Man röntgar inte så mycket armbågar på lapphundar, man gör det mer och mer speciellt vi som kör agility, man vill ju inte slita sönder en redan defekt armbåge så jag röntgade.

Sen började väntan, fick bara vänta 2,5 dygn men jag blev nästan tokig.
Och de få personerna som jag visade plåtarna för trodde/gissade på alla möjliga resultat så jag kände att det kan vara HD A och ED ua, men de som inte tyckte det såg så bra ut såg HD C och ED 0/1.
Så man slets mellan hopp och förtvivlan och jag har alltid sagt att en hund med defekt armbåge/armbågar kommer jag inte köra agility med, inte på tävlings höjd och att träna utan mål då utvecklas man inte så mycket så jag höll tummarna.

I morse kom resultatet, HD A och ED ua (och Ögon ua men det fick man veta direkt).
Så jag är LYCKLIG!! I mina tankar Dansar jag på bordet och hoppar i soffan ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar