lördag 30 november 2013

tränings gänget

Idag hade vi samlat ihop ca 10 personer, mesta dels lapphundar men lite annat oxå, så hyrde vi inomhuslokalen för att köra Agility på en sviktande grön matta. 
Vi körde även lite rally och det var roligt att kunna varva, dock var det många som inte var redo för att köra hela agility banor så blev ingen bana men det hoppas jag på att köra nästa gång, för jag och Gimli behöver verkligen köra banor!

Rallyn gick super bra, han orkade en hel bana utan godis och han blev inte uttråkad och jag fumlade inte allt för mycket med kopplet. Sen visade sig att rally tävlingen vi funderat på att anmäla oss till men sista dagen var igår, och vi hade bestäm oss för att strunta i den när vi inte kände oss redo när vi inte kunna träna banor.... men de körde förlängt så NU är vi (Jag och Gimli) anmälda till våra två första tävlingar och sen får vi se hur det går.
Mina nerver kanske rasar ihop eller Gimli kanske tycker hästpoop doften är så underbar så han måste nosa hela tiden (tävlingen är i ett ridhus) 
Men som det känns just nu så känns det roligt, pirrigt i magen och jag längtar faktiskt, så bara det här är ju ett framsteg. Har sen även sett att det är inplanerade en hel del rally tävlingar i sommar som inte ligger så långt bort. 
12,5 mil är ju en bit och då är det ändå inte värst, 50 mil känns onödigt långt för 1 rally tävling.

Ni som är van att tävla och ni som är van att köra rally, kom gärna med tips runt omkring tävlingen, vad man bör träna extra på innan och hur brukar ni värma upp? Något mer?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar