tisdag 12 november 2013

Upphittad jämthundstik

Tog med Gimli och Batman för att kolla på Agility tävlingar i morse, de skötte sig så bra pojkarna men i vinter ska vi verkligen träna massor på massa olika saker.
Sen var vi på farsdagsfika och efter det lite annat och sen åkte jag hemåt.
Eftervägen, på huvudleden genom byn där jag bor så var det snörök och flertalet bilar när något som först ser ut som ett litet rådjur längre fram på vägen men NEJ det var ju en jämthund.
Ingen annan stannade utan saktade bara ner och gasade sen iväg så jag stannade och direkt jag öppnade dörren kom hon fram till mig och var super glad så jag släppte in hon i bilen, där satt ju redan Zeke och Gimli men det gick hur bra som helst och när jag sa att pojkarna att ignorera hon så gjorde de det. *stolt*

Tack vare facebook så kom hundens matte 2 timmar senare och hämtade henne, polisen tog då för givet att jag skulle ha hunden tills ägaren hörde av sig, konstigt när de inte ens ber en komma och få chippet avläst då har man ju hittat ägaren på fem röda.

Men slutet gott och jag känner mig mer stolt över att mina pojkar bara accepterade en okänd hund så där utan att tveka bara för att jag godkände det :)

1 kommentar: