söndag 22 februari 2015

Rallylydnads tävling Kalix 21 Februari -15

Igår var vi iväg på dubbla tävlingar i Fortsättningsklassen,
vi var där tidigt för att först se Nybörjarklassen där jag hade väldigt många av mina vänner som tävlade och gjorde jätte bra rundor, några fick med sig hem jätte bra resultat, några blev mer taggade än andra och vissa fick med sig vad de verkligen behöver träna på.


Eftersom det var premiär i F och Batman inte har kunnat sitta front, ligga, stå-gå runt och knappt kunnat gå fot senaste veckorna när vi gjort försök att träna så kunde jag inte ha några krav eller förväntningar. Dessutom har han aldrig kört två rundor på en dag och sånt kan påverka en hel del.

Första rundan fanns inte 8ans frestelse med och det var en bra bana för den var inte så jobbig för mig och min gravidmage (vissa moment är jobbigare än andra..)
Då lyckades vi fast han var väldigt ofokuserad och inte riktigt sig själv bli 2a med 93 poäng,
vi fick även domarens pris och kommentaren på protokollet var
"Härligt och positivt ekipage i sann rallyanda"

Andra rundan var det Hopp- snurr - åttansfrestelse(ikea råttor) och en hel del klurigheter.
Direkt efter hoppet så frös Batman och stirrade på råttorna, snurren gick inte alls och han var fram och nosade på en råtta men sen blev det bättre. Vi fixade några moment sen började någon leva om bakom oss med stolar och smälla ihop stålburar så Batman tappade fokusen. 
Fick han till att börja fokusera igen och han var jätte följsam kring slalom och spiralen och jag är super nöjd över att han aldrig bryr sig om domaren och skrivaren, men...
så kom vi till 1-2-3 Bak, och där låg det massa spån på mattan och Batman vägrade sitta där och vi kämpades oss verkligen igenom momentet men med massor av avdrag, han släppte det och vi gjorde en bra avslutning på banan.
Första gången jag tävlat med en hund och inte blivit godkänd, vi fick 62 poäng och kommentaren på protokollet var "Bra jobbat!"


Jag är faktiskt super nöjd, vi lärde oss massor och vi har massor att träna på men vi är super taggade på att slipa på detaljer, fixa mer störning och att Batman ska landa lite och bli sig själv igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar