måndag 23 februari 2015

resultatet SLK 2014

Har ju helt glömt att uppdatera att resultatet för lapphundsklubben har kommit ut,
det är då hur de har placerat sig bland de tävlande hundarna i hela sverige under 2014, och gäller då även svensk- & finsklapphund och lapskvallhund.
Agility och hopp är det ihopsatt medium och large.

GiMLi
Bargi    4a 195 poäng
Rally F   6a 174 poäng
Agility klass 1   4a 26,47 poäng
Hoppklass 1   5a 28,83 poäng
Hoppklass 2   4a 12,25 poäng

BATMAN
Rally N    2a 192 poäng


Jag är super nöjd med mina pojkar för jag har ändå varit gravid nästan hela tävlingssäsongen och jag är ju faktiskt ingen tävlingsmänniska som måste vinna, visst roligt att man gör framsteg och super roligt när man får riktigt bra resultat men att hundarna och jag har roligt tillsammans är det viktigaste. Sen ställer jag lite olika krav på mina pojkar, allting beror ju på vilka framsteg de gör och under vilka förutsättningar vi tävlar. Jag försöker att inte ställa för höga krav och analysera vad som fungerar och inte fungera för de olika individerna :)
Men viktigast är att det är roligt, att pojkarna mår bra och att vi försöker förebygga skador så de ska hålla så länge som möjligt och helst vill jag ju att de ska leva för evigt ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar