lördag 16 april 2016

Exit och hans tandfraktur fick komplikationer

Hål två och tre som ett
Det läkte inte så bra som det skulle för Exit, hålet där tanden satt var kvar länge och efter 10 dagar så hade han helt plötsligt ett hål till där tandroten hade varit. Fick komma in till veterinären och de kikade och vi bestämde oss för att avvakta eftersom Exit varken hade ont eller det fanns någon infektion. Dagen efter så såg jag någonting i det nya hålet och ett tredje litet hål som var på g, fick information om att det antingen var någonting som lossnat och skulle ut eller så tandbenet.
Fort försvann hål tre och gick ihop med hål två men efter några dagar så läkte det första hålet i alla fall och det kändes då verkligen som att nu är vi på rätt väg.

Den stora tandbiten som jag tog ut
Jag hade mailkontakt med veterinären varje dag eller telefonsamtal och skickade även en del bilder så de var uppdaterade och hade även skickat en remiss vidare om det skulle behövas. Jag valde att ha is i magen när Exit mådde så bra och det såg så fint ut, bara det att det inte ville läka.
För det där som skulle komma ut, det kom ut när jag tog en pincett och drog ut det ur hålet, och några timmar senare fanns det en liten bit till som jag enkelt plockat ut och sen på två dagar var det läkt.
Kroppen är rätt häftig, eftersom det som skulle komma ut det kom ut och sen läkte det igen jätte jätte fint och nu syns det knappt :) Exit älskar fortfarande sina veterinärer, de har fått se hur det ser ut i efterhand och är glada att jag hade is i magen och sen tog saken i egna händer. '


Man tänker knappt på att det saknas en tand :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar