onsdag 30 maj 2012

Gimli agility tränar

Idag sa jag till matten att nu när det närmar sig kurshelgen så måste vi ju så klart tjuvträna, så vi rotade fram hindrena från deras gömställen sen letade vi massa roliga leksaker och goda godisar. Nu ska vi hitta rätt belöningstekning på de olika grejerna hojtade matten oxå lekte vi massor.
Knepet med slalom var även idag att matten gör det såå lätt så jag tycker det blir tråkigt men vad kul vi fick när det blev lite knepigare, det gick inte alls att koncentrera sig om matten hade leksak utan vi körde med klicker och godis och gärna fart då gick det som bäst.
Jag har även fått prova på "däcket" har aldrig sett det förr men på kursen lär det se annorlunda ut så matten tänkte lära in kommandot på det med ett däck utan ram så kanske jag inte fuskar ;)
Nospussar
//Gimli studsmatt
(Om ni undrar varför bilder och text är lite konstigt så bråkar blogger, det går inte att ändra utan bloggen gör som den vill idag...)

Stora syster visar bollen i snöre - den är aptråkig

Syrran visar räven den är jätte rolig

2 kommentarer:

  1. Hej hej, tänkte bara hojta till och säga att jag alltid svarar på kommentarer direkt i kommentarsfältet på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Snart börjar vi också kursandet....
    Det låter ju fint att ni fått in snitsen på slalomen...det verkar ju annars rätt knepigt. Lycka till på kursen.

    SvaraRadera