fredag 25 maj 2012

Matten & Gimli har varit i stallet så då vill jag ha matten för mig själv så jag lockade med en löptur i det fina vädret, även om jag inte har någon kondis så måste matten ha ännu mindre för jag ser aldrig att hon är i farten. Så matten drog på sig gympadojorna lite godis åt mig och sen for vi, vi körde intervaller så vi skulle orka hem oxå, jag hade dock ingen aning om att matten innehöll så mycke skuttande och fart för innan vi var framme var jag trött och lufsade långt efter, ju närmare hem vi kom ju saktare gick det för jag var SÅ trött.

Jag har fått träffa 4! sånna där läskiga hästmonster som jag brukar läsa om i era hundiga bloggar, de sprang och jagade mig men andra gången vi passerade så nosgosade jag lite med 2 av dem sen skyndade jag mig därifrån.
Matten & Gimli mobbas nu hela tiden för att min kondis är SÅ dålig så nu ska jag tydligen få börja fara ut och springa oftare men i morgon är det tydligen Gimlis tur så vi får se då hur stöddig han är.
Han måste tydligen ha kondis när han ska köra agility, vilken tur att jag slipper sånt tråkigt så kanske matten glömmer att jag behöver kondisträna! :)
Nospussar
//Bilbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar