lördag 14 juli 2012

Tävling VS Utställning

Igår var det agility och rallylydnad heeeeela dagen.
Idag var det utställning och MASSOR med kända hundar man skulle hinna se.
Båda dagarna har jag bra tittat, älskat att se och fotat massa snygga hundar :)
jag har hela dagarna känt "Åh vad kul det här är" men nu när jag är hemma och har landat så känner jag bara suget efter att träna och få börja tävla.
Utställningar är jätte kul men när hunden kan stå så är det inte speciellt mycke att träna på utan det är mest resande runt för att hoppas att någon ska ge sin åsikt om MIN hund(en åsikt som jag egentligen skiter i eftersom jag älskar mina pojkar lika mycket oavsett) och det handlar om 2 minuter.
Jag glädjs jätte mycke mina lapphundsvänner och nu när dom börjar bli många så spelar det snart ingen roll om vem som vinner för jag glädjs (nästan) lika mycket med dem som om det hade varit jag, för man hoppas ju så klart alltid på att få vinna.
Tävlingar så handlar det om träning, humör, förberedelser och prestation!!

Nu inte sagt att jag inte har tänkt ställa ut nå mer (Bilbo ska ju ändå ställas ut i morgon) men det blir nog inga långa resor utan bra någon för skojs skull ibland eller kanske någon roadtrip med flickorna så klart men pengar och satsningen känns just nu som om den landar på att få träna och tävla.

Spanar även efter en till hund, får se när var och hur men spaning kan ta lång tid speciellt när man inte riktigt vet vad man vill ha men att man vill ha en till tävlingshund, Bilbo blir lätt stressad så har absolut inte tänkt tvinga han, han ska inte plågas med allt det där jobbiga bara för min skull. (ni får gärna komma med rasförslag)

//Matten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar