måndag 11 januari 2016

[Batman & Gimli] agility

Igår fick både Gimli och Batman följa med på agilityträningen som vi har på söndagar i ett ridhus med jätte bra underlag.

Batman var som vanligt klockren och han gör verkligen allt jag ber om, det enda vi har problem med nu är att ibland blir slalomingångarna lite svåra för att han har för hög fart. Och det är det ju balansbommen som vi inte riktigt har fått till som jag vill ha det, vi har kört lite 2av2på men han hinner inte riktigt bromsa så vi har tänkt köra RC och vi har inte hunnit så långt med den träningen.

Gimli fick börja på valpnivå sen höjde vi lite och körde lite svårare och han hade SÅ kul!! I slutet körde vi slalom och bommen bara för att se var vi ligger och han är ju en ängel på balanshindrena <3 


Snart dags att anmäla till agilitytävling i skellefte, och  jag tog beslutet att faktiskt bara anmäla Batman till hoppklassen ( jag vill känna att det är 75% rätt och inte en chansning beroende på vad jag hinner och hur banan ser ut) Men jag anmälde Gimli till agilityklassen, iår ska han få plocka agilitypinnar är tanken och jag är så tävlingssugen så vi kör nu när det är lite lugnare, på sommaren kan det bli mycket tävlandet på kort tid! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar