torsdag 21 januari 2016

[Exit] 2016 ett år med möjligheter

Exit har nu hunnit bli 9 månader, han väger 16kg och är ca 51 cm hög, svårt att veta exakt med höjden, på utställningar och tävlingar så mäts det så olika oxå men på ett ungefär.
Så helt perfekt med andra ord ;)

Han har idag fått vara försökskanin, vi har fått en ny veterinärklinik inne i stan så nu när det var dags att vaccinera Exit för kommande resa så valde jag att prova där. Det var jätte rent och fräsht och trevlig atmosfär, Exit märkte inte ens av nålsticket, min dotter fick sina frågor besvarade och fick även själv prova att läsa chippet. Exit var cool lugn genom hela besöket vilket säger ganska mycket när han annars är jätte speedad och crazy.
Det var jätte enkelt att boka tid, kunde göras online, jag var snäll och förde i massa information så de kunde förbereda passet så det gick jätte fort. Jag är jätte nöjd med besöket och lär återvända dit fler gånger för rutinsaker, ögonlysning och allergier kommer jag vända mig till en annan klinik för jag vet vilken personal jag vill ska göra det.

Jag är super nöjd med Exit, han är en jätte fin avkomma till Gimli som jag tror att jag kommer ha riktigt roligt med även i framtiden, är dock liter nervös för röntgen men den blir först 2017 så den glömmer vi för stunden och fokuserar på annat, typ all sorts träning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar