tisdag 26 januari 2016

[Batman & Gimli] agilityträning efter rallyn

Efter att ha varit på rallytävling i 7 timmar med både Gimli och Batman så åkte vi hem för att vila en stund. Båda pojkarna var taggade på att träna och vi hade byggt upp en väldigt svår hoppbana och en station med balansen en tunnel och hopphinder.

Batman
Hoppbanan Large 50cm: Batman är en stjärna, han är så lyhörd och ser linjerna så bra så det som var knepigt var att jag skulle hinna innan för att hjälpa han med de 90gradiga slalomingångarna.
Balansen: Väldigt många bra träffar, så är jätte nöjd!!
Distanshandling: Tunnel under balansen och sen ett hopphinder, la först ut en leksak, sen utan och han fixade det hur bra som helst!! *stolt*
Slalom: vi körde lite svårare slalomingångar med bra fart och det gick så bra!!

Gimli
Hoppbana Large 50cm:  Länge sedan Gimli körde large höjd, det gick jätte bra. Han är lyhörd och tar verkligen i, slalom ingångarna var lite knepiga men han gick ur ibland men vi får träna mer. 
Balansen Gimli är så duktig men jag märkte av att när han fick upp farten ordentligt så missade han något kf men vi ska träna mer RC.
Distans Även här tunneln under bommen och han tog hopphindret varannan gång och jag vet inte vad jag gjorde för skillnad de gånger han fixade det och när han inte gjorde det, men jag tror att det beror på var han var i tunneln.
Slalom Lite trött och tappade farten i slutet när vi tränade men när vi sprang på sen tog han lite hopphinder i farten så tror slalomet tog en del energi och vi måste träna mer slalom innan vi ska tävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar