fredag 11 november 2011

Älskade mys Gimli, Bilbo & Saknaden efter Freddie.

Det är snart 5 månader sedan älskade F fick somna in. Saknaden är lika stor nu som då men det kom en liten valp in i mitt liv som har lagt lite bomull om den värsta sorgen. Men tankarna finns där fortfarande VARJE dag och jag tror att min första hund, F, som fanns där för mig genom det som hör till det hemska förflutna. Vi hade ett speciellt band det går inte att förklara men ingen kan ersätta min älskade F!

Bilbo, denna hund som gör mitt hår grått av alla hans påhitt. Det blir nästan en slags hat kärlek, man kan bli så arg av att han lyckas tycka att ALLTING är ätbart och ska demoleras i småbitar.
Men som att han är arbets villig och lyssnar(förutom på att vara tyst) När han smet och var borta slog det mig att jag älskar han med hans dåliga sidor och det är väll det om är äkta kärlek + en hund med mycke personlighet.
Många som tränar lydnad och vill ha en hund att jobba med skulle drömma om en Bilbo för han har verkligen viljan att lära sig även omöjliga saker  :)

Gimli är min lilla valp. En Freddie i en lapphundskropp. Han älskar att vara nära mig, mysa, kela, sova nära. Han är arbetsvillig och har den där blicken. Än så länge har han inga hormoner som hunnit förstöra han så vi får se hur han blir i framtiden men jag tror att han kommer bli en knähund i mellanstorlek ;)

//Matte - Ett liv utan mina älskade pojkar skulle vara hemskt

1 kommentar: