lördag 19 november 2011

Jag & min bästis i skogen

Som att jag(Gimli) har tjatat om att jag vill åka med min bästis Dante till skogen, få springa fritt och busa i massor och då kanske Dante kan lära mig nya hundiga saker.
Så idag tyckte matten och morrmorr att det var dags för våran playdate och nu är vi lovade minst en playdate i veckan, Jippi!!
Matten påstår att jag fick bra träning idag som inkallning, koppelträning, koppelträning med en kompis, träffade busiga ungar med boll, kines varning var det i skogen + att vi hittade en koja.
Och tro det eller ej så hade matten med kameran idag, jag har ju tjatat massor om det men så klart så ville den inte fungera på grund av några ynka minusgrader så vi får se hur vi ska klara av vintern för då kan det tydligen vara jätte lapphunds anpassat med mängder med minusgrader, nästan så kallt så det finns risk att svansen trillar av.

Även brorsan(Bilbo) har fått träna idag och matten var SÅ nöjd över han fast han försökte jaga katten som sprang framför nosen på han. Vi är även lovad att få åka iväg långt bort så vi bröder ska få busa av oss utan att brorsan smiter. Fattar inte varför han inte håller sig nära matten som är så mysig att gosa med och hon bjuder ju på massa godsaker och leker. Han är nog lite knasig eller vad tror ni?

Nospussar
//Gimli världens sötaste lapphundsvalp(ödmjuk varför det?)

4 kommentarer:

  1. Säger bara...Underbar Läsning!!!! Tycker Wilda med Matte!

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att ni har hittat till mej!
    Bada är helt underbart och mycket välgörande för pälsen kan jag meddela.
    Förresten får jag länka till er så jag lätt hittar tillbaka?

    SvaraRadera
  3. Men nu vill matten absolut veta vilken bok er matte läser! Trist, men såna är ju mattar. Sen tycker jag att er matte ska köpa sig en polar-kamera så vi inte missar era foton i vinter!

    SvaraRadera
  4. Hihi men du är ju världens sötaste lapphundsvalp :)

    SvaraRadera