torsdag 10 november 2011

min matte gnäller på att det är kallt

Matten har pratat om att jag ska få åka och träna ikväll men nu gnäller hon om att det säkert kommer bli kallt och när hon inte vill bli sjukare så kanske det inte blir. Vi var ute nyss en stund och tränade kontaktövningar för hon pratade om att mitt Ligg behöver tränas in mer inomhus innan vi tar med det ut så det sitter bättre. Varför ska mitt Liggande sitta? Hon kan det där med att göra det tjorvigt :/

Hur gör era mattar/hussar på vinter? Hon gnäller ju redan nu om att det är kallt om händerna när jag är så duktig så hon får klicka och ge godis hela tiden = hon kan tydligen inte ha vantar. Och hur får ni dom att fota? Matten är nog dålig på det och hon kommer inte bli bättre med frusna händer. Jag tyckte att hon skulle odla lite lapphundshår så det skulle bli varmare.

Vi brukar tydligen ha snö nu men ännu har jag inte sett röken av den där snön, vet ni hur den ser ut? Den är nog jäääätte rolig att rulla i, vad tycker ni om snö?
Nospussar
//Gimli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar