söndag 13 november 2011

Gimli ute på nya äventyr (nästan 4 månader)

Imorse packade matten hundsäcken och stoppade in mig i bilen, när jag sovit en stund så hämtade vi upp Dante och morrmorr, sov i bilen en stund till sen fick vi vakta bilen(jag tränar på att vakta men jag somnar alltid för jag tycke så mycke om att sova i bilen)
Sen fick vi komma ut och gå på koppel promenad tillsammans, det var första gången jag gick med en annan hund & på en ny spännande plats där det var massa hundar och det jag har nosat på det där som kallas för snö.
Det var vitt kallt och inte alls spännande så ja längtar inte alls efter snö.
Efterdet var det LEK som gällde, jag och Dante fick springa av oss lösa på en okända gräsplätt(blandat med inkallningsövningar).
Sen fick vi vila en stund så jag inte ska överanstränga valphjärnan, sen gick jag och matten på egen promenad, jag fick nästan bara vara lös och matten var SÅ stolt över att jag inte bryr mig om fåglar(som var en bit bort) och barn som springer och skriker bredvid  oss(matten snackar om 10 meter men jag låtsasdes inte om dom utan hade bara ögon för matte och otränat körde jag tydligen med "fritt följ")
Jag har haft jätte roligt, Dante är en rätt bra kompis även om han inte riktigt vill leka och som att jag tycker matten är bäst i världen, vi gör så mycke roligt och hon tycker alltid att jag är så duktig så!
Nospussar
//Världens bästa Gimli (enligt matten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar