måndag 12 oktober 2015

[Batman] agility taggade

Eftersom det var så kul att träna igår men vi hann inte träna så länge eftersom jag var tvungen att åka iväg och agera taxi så blev det träning även idag. 

Banan: Gick ännu bättre och vi plockade ner den i mindre bitar och körde belöning men även hela och halva banan och Batman har super fart men jag sinkar han väldigt mycket nu när jag är halt :(
Slalomet: Vi körde bara slalomet och det gick super bra, började kedja in mer fart innan och även det gick super bra!! Nöjd nöjd!! :)
Balanshindrena: Vippen gick super bra men fortsatte med godis som belöning för att han inte ska bli för taggad. A:et tränade vi på att "trampa" men utan musmatta för han tycker den förvirrar men han förstod hur han ska stå för att få sin belöning så nu ska här tränas MASSOR på kontaktfälten och få in ett TRAMPA!!

Däcket: Håller jag ut armen ordentligt och säger Däcket så gick det mycket bättre idag än igår, men oj vad knepigt det är när han ibland måste gena och gärna med fart... Blir mycket fokus på däcket och sen att kedja in det med hinder före och efter..

Min åsikt: Vi tar oss framåt, det gick mycket bättre idag än igår, och jag är väldigt nöjd över hur duktig han börjar vara när det är vila som gäller, han har varit rätt skällig tidigare men nu har han börjat vila och vara tyst mer!! Sen gick det bättre med det vi skulle fokusera på, jag hade en rätt bra träningsplan och vi vet var vi ska fortsätta fokusera inför kommande tävlingar!
Super taggad att fortsätta träna, måste bara få tid till att åka på bruks oxå, sen behöver jag få träna på bommen så vi kan träna kontaktfält även där!
Så jag är super nöjd över dagens resultat!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar