tisdag 6 oktober 2015

det där med danskurs


Jag har tidigare sagt att jag borde gå en danskurs för att få lite koll på mina fötter, så gissa om jag blev super glad när jag såg att grannstaden skulle ha en balans och koordination kurs, dessutom under en helg vilket skulle göra det möjligt för mig (det är så svårt med kurser på vardags kvällar när man har en sambo som jobbar vissa kvällar) 


Så med Balans och Koordination så slipper man försöka sig på en danskurs ;)
Det var fokus på uppvärmning, en del handling, fotkontroll och massor av kroppskontroll.
Tänk att det kan vara så svårt med bara två hopphinder! Man har saker man gör med armar, fötter,knän, höfter, mage/rygg, axlar, huvud. ja som ni förstår så är det verkligen MASSOR att tänka på när man försöker lära sig att förstå sin egna kropp. 


Det var inte så mycket med hund och lördag hade jag med Gimli och söndag fick Batman följa och jag insåg att jag ska ge Gimli en chans att börja om från början och hitta den perfekta belöningen för att sen komma tillbaka till agilityn på riktigt, men det kommer vara mest fokus på rally tills vidare för hans del.  Batman däremot han var så duktig och jag fick lära mig mycket om hur han gör och inte gör beroende på vad jag gör och inte gör, vi har MASSOR att jobba på men vi är på rätt väg och vi har så himla roligt tillsammans!

Som ni märker är jag super taggad för att träna MASSA agility!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar